Conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling

Lekker abstract begrip, maar wat koop ik daar nu voor? Wat is eigenlijk het verschil tussen een goed idee en een fraai concept? Een idee is een gedachte die opkomt in je hoofd en weer verdwijnt. Een concept bestaat uit meerdere ideeën, verpakt in een goed, begrijpelijk en zichtbaar verhaal (gedachtegoed) met goede onderbouwing, waarop je beslissingen kunt nemen. Eigenlijk is conceptontwikkeling de kapstok (centrale thematiek) waar je al je communicatie aan ophangt. Een belangrijk aspect van concepting is ‘bezieling’. Het draagt de kernwaarden uit van het bedrijf. Eigenlijk best wel belangrijk dingetje dus 🙂

Wervingscampagnes B2B

Wervingscampagnes B2B

Je vraagt je misschien af wat het verschil is tussen B2B en B2C en dat is gelukkig niet zo moeilijk. Bij B2C bepaalt de consument wat hij koopt. Natuurlijk gaan daar eerst duizenden prikkels aan vooraf. Bij B2B gaat het vaak om grotere bedragen en zijn er meerdere personen bij betrokken (dmu) die uiteindelijk bepalen wat er gekocht wordt. Bij B2B vinden potentiële kopers het vaak prettig om een persoon achter het product te zien. Persoonlijk contact, zeker in het begin, is vaak van cruciaal belang. Laten wij daar nou behoorlijk wat kennis van in huis te hebben.

Beurzen

Beurzen

Op een beurs staan is een mooie kans om leads binnen te halen. Maar hoe doe je dat? Dat gaat verder dan een opvallende stand met je boodschap. Intensief contact met klanten en prospects is van belang. Denk hierbij aan een aankondiging, reminder, bevestiging, uitnodiging toesturen, routebeschrijving, contact op de beurs, highlights na afloop, vervolggesprek etc. Wij noemen dat een mini-campagne met minimaal 6 à 7 contactmomenten. Schakel ons maar in!

Influencers

Influencers

Beter nog: Influencer marketing. Door de digitalisering eigenlijk wel een bijzondere vorm van marketing. Wat gaan we doen? We zoeken één of meerdere personen die we inzetten om invloed uit te oefenen op het gedrag van jouw doelgroep. Influencers hebben veel volgers op Social Media. Dit kunnen vloggers of bloggers zijn die persoonlijke content versturen. In die content wordt jouw product of boodschap meegenomen. Door het ‘voorbeeldgedrag’ oefenen zij veel invloed uit op hun volgers. Let wel: de influencer en de boodschap die hij uitdraagt moeten wel passen bij jou en je bedrijf natuurlijk.

Online marketing

Online marketing

Internetmarketing of e-marketing zijn eigenlijk alle activiteiten die je via het internet inzet om je product te verkopen en om klantrelaties aan te gaan. Online marketing is de snelst groeiende vorm van direct marketing. Maar wat valt daar nu eigenlijk onder? Denk hierbij aan:

  • Zoekmachinemarketing, zoals SEO en SEA
  • E-mail marketing
  • Social Media marketing
  • Display Advertising en bannering
  • Affiliate marketing
  • Video marketing
Copywriting

Copywriting

Tekst en beeld maken of breken je boodschap. Vaak zit de boodschap glashelder in je hoofd, maar weet je het niet op papier te zetten. Het is de kunst om je teksten lading te geven, zodat deze opvallen. Of het nu gaat om webteksten, promotieteksten, slogans, blogs of artikelen. Laat dat maar aan onze kenners overs!

Video en foto content

Video- en foto content

Dit valt ook wel onder het kopje ‘online marketing’, maar beeld is zo belangrijk dat we er extra aandacht aan besteden. Mensen onthouden maar 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. ‘Say no more’, zou ik zeggen.
Content met visuele aspecten bereikt een veel groter publiek. Kijk alleen maar naar de ontwikkeling van kanalen als Pinterest, Instagram, YouTube en Tumblr.

Grafische vormgeving

Grafische vormgeving

In goed Nederlands: graphic design. Dit is het visueel vormgeven van ideeën voor verschillende mediakanalen. We willen mensen wat vertellen. Hoe opvallender en relevanter, hoe groter het effect. Dat vraagt tegenwoordig niet alleen artistieke, maar zeker ook technische vaardigheden. Bij grafische vormgeving zit de uitdaging in de visuele expressie van beeld en tekst. Wow! Dat is een mondvol, maar zegt wel wat we doen. En let wel, het gaat niet alleen uit van het traditionele drukwerk, maar strekt zich ook uit tot toepassingen voor allerlei devices (toestellen).

Social media

Social Media

Hieronder verstaan we alle marketingactiviteiten die worden verricht via social media. De belangrijkste kanalen voor social media marketing zijn: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+ en Pinterest. Het leuke van social media is de mogelijkheid tot interactie met je doelgroep. En als je hele waardevolle interactie hebt dan noemen we het engagement. Je begint met een post, waar volgers op kunnen reageren of de content delen met anderen. Je kan social media ook gebruiken als platform voor klantenservice. Klanten stellen dan een vraag via social media waar jij als bedrijf vervolgens snel op reageert.

Interne campagnes

Interne campagnes

De volgende uitspraak zegt voldoende: ‘if you take care of the inside the inside will take care of the outside’. Communicatie met eigen medewerkers staat steeds hoger op de agenda. Goede interne communicatie is van belang voor: samenwerking, resultaten, werksfeer, enthousiasme, uitstraling, innovaties, groei etc. Wat te denken van een goede samenwerking tussen marketing en sales in B2B organisaties? Wij hebben –tig cases.

Webdesign

Webdesign

Het gaat iets verder dan het mooi maken, het vormgeven van je website. In bredere zin gebruiken we het ook voor het technisch ontwikkelen van je website. Om te laten zien dat we er best wel wat verstand van hebben kan je ook zeggen we maken een verdeling tussen webdesign wat zich richt op de front-end van je website en webontwikkeling (webdevelopment) wat zich richt op de backend, zeg maar de technische realisatie.

Events

Events

Om een product te promoten heeft een event als marketingtool zich al ruimschoots bewezen. Wie gaat er niet graag naar toe? Relatiedagen, teamuitjes, introductiedagen, open-dagen etc. Er is altijd wat te beleven, je ontmoet andere mensen. Wij  maken er een feestje van. We durven zelfs te stellen dat een event een mini campagne is waarbij vaak meer dan 6 contactmomenten worden gerealiseerd.

Huisstijl

Huisstijl

Wie kent hem niet, de uitspraak ‘you never get a second chance for a first impression’. En zo is het maar net. Je wil indruk maken, een beeld en gevoel achter laten bij je doelgroep. Een huisstijl, of iets sjieker een ‘corporate identity’, is de manier waarop je je bedrijf visueel presenteert. Denk hierbij aan fris en eigentijds logo (moet wel bij je passen natuurlijk), vaste kleuren, stijlelementen, standaard lettertypes etc. We geven je bedrijf een herkenbaar ‘gezicht’.

Actiemarketing

Actiemarketing

Met actiemarketing gaan we de omzet van jouw bedrijf een impuls te geven. We gaan interactie creëren tussen jouw doelgroep en je product (-en) én we gaan een echte ervaring creëren met jouw product.

Storytelling

Storytelling

Wat je te vertellen hebt aan je doelgroep mag best wel leuk en interessant zijn om te lezen. We blijven lekker dichtbij het bedrijf, schrijven met échte interesse en belangstelling verhalen die relevant en inspirerend zijn voor de lezer.
Dat maakt van de inhoud een krachtig en effectief communicatiemiddel dat mensen betrekt en misschien wel het belangrijkste drempels wegneemt.