WIE

NRC Media

WAT

Online campagne rondom het 50-jarig bestaan van NRC.

WAAROM

Het 50 jarig bestaan wordt gevierd met een speciale editie van NRC. Er komt een extra dikke zaterdageditie uit met interessante interviews, trends, vergezichten etc. Adverteerders worden door accountmanagement van NRC benaderd om aan te haken. In eerste instantie de adverteerders die er 50 jaar geleden ook bij waren. Iedere adverteerder die het feestje mee wil vieren was natuurlijk  welkom. Ter ondersteuning van deze actie wilde NRC zichtbaar zijn op diverse platforms. Zichtbaarheid en bekendheid rondom 50 jaar NRC was het doel.

CONCEPT

We hebben gekozen voor geanimeerde banners met één en hetzelfde beeld in combinatie met de 3 kernwaarden van NRC. Die kernwaarden zijn: onthullen – betrekken – en nuanceren.  De vetgedrukte letters vallen naar beneden en vormen NRC. Dan verschijnt het beeldmerk van dit 50-jarig bestaan en we sluiten af met ‘Vier het mee’ met een link naar de site waar alle details staan over de extra dikke editie

EXECUTIE

JonghINBusiness is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het thema tot de vormgeving en productie van de geanimeerde banners.

RESULTAAT

Als onderdeel van een integrale aanpak kunnen we niet goed bepalen welke credits toe te schrijven zijn aan de geanimeerde-banner-campagne. Credits zeker ook aan het accountmanagement van NRC die zelf erg actief betrokken zijn geweest bij het benaderen van relaties.