Een belangrijke fase waarbij we op basis van de briefing een communicatie kapstok gaan ontwikkelen met een centraal thema (waar staan we voor als bedrijf of product). Het draagt de kernwaarden uit van het bedrijf. Aan die kapstok hangen we alle communicatie. We creëren hiermee duidelijkheid, eenduidigheid en herkenning bij de doelgroep. Ook makkelijk bij spontane acties, beurzen en evenementen. Het frame is er al.

Tekst en beeld maken of breken je boodschap. Vaak zit de boodschap glashelder in je hoofd, maar weet je het niet op papier te zetten en de vertaalslag te maken naar de doelgroep. Het is de kunst om je teksten lading te geven, zodat ze opvallen. Denk hierbij aan webteksten, promotionele teksten, slogans, blogs of artikelen. stories.

Het visueel vormgeven van ideeën voor verschillende mediakanalen. We willen interactie. Hoe opvallender en relevanter, hoe groter het effect. Dat vraagt artistieke en technische vaardigheden. De uitdaging zit hem in de visuele expressie van beeld en tekst. Stijl, vorm, beelden, kleur etc. het maakt het verschil tussen wel en niet opvallen. Mensen onthouden 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. Daarom besteden we veel aandacht aan video- en fotomateriaal.

  • Wervingscampagnes B2B. Bij B2B gaat het om grotere bedragen, complexere producten en zijn er meerdere personen bij betrokken (dmu) die uiteindelijk bepalen wat er gekocht wordt. Bij B2B vinden potentiële kopers het prettig om een persoon achter het product te zien. Persoonlijk contact, zeker in het begin, is vaak van cruciaal belang.
  • Beurzen. Hoe haal je leads binnen op een beurs. Hier gaan meerdere contacten aan vooraf. Met mini-campagnes rondom de beursperiode realiseren we minimaal 6 à 7 contacten.
  • Influencers of influencer marketing. We zetten één of meer personen in, passend bij jouw bedrijf, die in de belevingswereld van jouw doelgroep zitten. Influencers hebben veel volgers op social media. Zij versturen persoonlijke content waarin jouw product of boodschap wordt
    meegenomen. Door het ‘voorbeeldgedrag’ oefenen zij veel invloed uit op hun volgers.
  • Online marketing. Alle activiteiten die je via het internet inzet om je product te verkopen en om klantrelaties aan te gaan.
  • Interne communicatie. ‘If you take care of the inside the inside will take care of the outside’. In zijn algemeenheid zorgt het voor een goede sfeer, betere samenwerking, mooie resultaten, enthousiasme etc. In het bijzonder leidt een goede samenwerking tussen marketing en sales tot een dubbel rendement uit campagne budgetten.